Çin gümrük otoritesi, haftanın başında mayıs ayındaki ham Petrol ithalatına ilişkin verileri yayınladı. İthalatlar, geçen ay 46,6 milyon ton veya günlük 11 milyon varil ile 4 ayın en düşük seviyesine geriledi. Önceki ay ise toplam 11,7 milyon varil/gün olarak gerçekleşmişti. Düşüş, nisan ayında ham Petrol işleme miktarındaki önemli azalma ile ilgili olarak geçen cuma günü belirttiğimiz gibi sürpriz değil. Çinli danışmanlık firması Oilchem'e göre, mayıs ayında bakım çalışmaları nedeniyle günlük 2,6 milyon varillik işleme kapasitesi kapatıldı. Danışmanlık firması Kpler'e göre, rafineriler bu nedenle mayıs ayı için Petrol arzlarını azalttı, Commerzbank'ın emtia analisti Carsten Fritsch belirtiyor.
Ham Petrol ithalatına olan ihtiyaç da düşük kalabilir
"Ayrıca, Petrol fiyatları, mayıs ayının başındaki kısa bir düşüşün ardından ay boyunca belirgin bir şekilde yükseldi, bu da alım ilgisini azaltmış olabilir. Çin'in zayıf ithalat talebi, Suudi Arabistan'ın mayıs ayındaki Petrol sevkiyatları için resmi satış fiyatlarında önemli bir düşüşle de yansımıştır. Daha sıkı ABD yaptırımları nedeniyle, bağımsız rafinerilerin İran Petrolü ithalatından da kaçınmış olmaları muhtemeldir, bu konuda Çin'den resmi bir veri olmamasına rağmen. Bloomberg verilerine göre, İran'ın Çin'e Petrol ihracatı, mayıs ayında altı ayda ilk kez günlük 1 milyon varil sınırının altına düştü."
"Aynı zamanda, Çin mayıs ayında daha az Petrol ürünü ihraç etti. İhracatlar 4,41 milyon ton olarak gerçekleşti. Önceki ay bu rakam 5 milyon tonun biraz üzerindeydi. Geçen yıl ise neredeyse 1 milyon ton daha yüksekti. Petrol ürünlerinin en düşük seviyede olduğu son zaman Şubat ayıydı. Gümrük otoritesi, belirli Petrol ürünleriyle ilgili ayrıntılı verileri daha sonra yayınlayacak. Düşük ihracatın, öncelikle azalan ham Petrol işleme miktarından kaynaklanması muhtemeldir."
"Ancak, bu durum komşu Asya ülkelerinde zayıf talebi de gösterebilir; bu da Çin rafinerilerinin fazla Petrol ürünlerini ihraç etmesini zorlaştırıyor. Bu, Çin'deki işleme marjlarının düşük kalması ve ham Petrol işleme miktarının kısıtlı kalması lehine bir durum yaratır, bakım çalışmaları tamamlanmış olsa bile. Sonuç olarak, ham Petrol ithalatına olan ihtiyaç da düşük kalacak ve bu da Petrol fiyatları üzerinde baskı yaratacaktır."
Feragatname: Bu sayfadaki tüm bilgiler değişebilir. Bu web sitesinin kullanımı ile kullanıcılar kullanıcı sözleşmesini kabul etmiş sayılırlar. Lütfen gizlilik koşullarını ve hükümlerini okuyunuz. Lütfen finansal piyasalardaki ticari riskler ve maliyetler konusunda tam bilgi edininiz çünkü burası en riskli yatırım biçimlerinden birisidir. Alım satım farkı yoluyla döviz ticareti yüksek bir risk içerir ve tüm yatırımcılar için uygun bir alan olmayabilir. Diğer finansal araçlar içinden döviz ticaretini tercih etmeden önce, yatırım nesnelerinizi, deneyim seviyenizi ve risk iştahınızı dikkatlice gözden geçiriniz. FXStreet’de ifade edilen görüşler bireysel yazarlara aittir, fxstreet.com veya yönetimin görüşlerini ifade etmemektedir. Bilgilerde hatalar yada eksikler bulunabilir. FXStreet bağımsız yazarların görüşlerini doğrulamak zorunda değildir. FXStreet’de verilen herhangi bir görüş, haber, araştırma, analiz, fiyatlar veya fxstreet.comtarafından bu sitede yayınlanan bilgiler çalışanlar, ortaklar yada katkıda bulunanlar tarafından genel piyasa yorumu olarak verilmiştir ve yatırım danışmanlığı teşkil etmemektedir. FXStreet bu tür bilgilerin kullanımı nedeniyle doğrudan yada dolaylı olarak ortaya çıkabilecek herhangi bir kar kaybı herhangi bir sınırlama olmaksızın herhangi bir kayıp ya da hasar için sorumluluk kabul etmemektedir.
FOREX HABERLERİ
Editörün Seçimi

FXStreet’in Etkileşimli Grafiği ile piyasayı takip edin
Aklınızı kullanın ve 1500'ün üzerinde varlık, bankalararası kurlar ve kapsamlı geçmiş verileriyle etkileşimli grafiğimizi kullanın. Tamamen özelleştirilebilir ve ücretsiz bir gerçek zamanlı platform sunan, kullanımı kolay, çevrimiçi bir profesyonel araçtır.