fxs_header_sponsor_anchor

Haberler

Çin: Mali alan ikinci yarıda hala geniş – Standard Chartered

2024'ün ilk yarısında beklenenden daha yüksek GSYH büyümesine katkıda bulunan mali önlemler öne alındı. Eğer geniş bütçe tam olarak uygulanırsa, mali teşvik yılın ikinci yarısında GSYH'nin %1,2'si olacak ve aşağı yönlü riski azaltacaktır. Geniş harcama, vergi ve arazi satış gelirlerinin ihtiyatlı varsayımları altında yılın ilk yarısındaki temposunu sürdürebilir. Yılın ikinci yarısında büyüme keskin bir şekilde yavaşlarsa, hükümetin 2026 yerel borç takas kotasını ilerleteceği bildiriliyor, Standard Chartered'ın piyasa analistleri rapor ediyor.

Henüz ek mali teşvik için aciliyet yok

"Proaktif bütçe uygulaması, yılın ilk yarısında GSYH büyümesini yıllık %5,3 destekledi. Geniş bütçe açığını (genel kamu bütçesi ve hükümet fonları bütçesi birleşimi) yılın ilk yarısında için 4,75 trilyon CNY (veya tahmin ettiğimiz 2025 GSYH'sinin %3,4'ü) olarak tahmin ediyoruz; bu, 2024'ün ilk yarısındaki gerçek uygulamadan yaklaşık 1,1 trilyon CNY (veya GSYH'nin %0,7'si) daha yüksektir. Geniş gelirler, vergi ve arazi satış gelirlerindeki düşüşle H1'de yıllık %0,6 azaldı. Bu arada, geniş harcama yıllık %6 büyüdü; sosyal güvenlik ve istihdam, bilim ve teknoloji, altyapı projeleri ve arazi alımları üzerinde güçlü harcamalar yapıldı. Ayrıca, yerel borç takas tahvil ihracı yıllık 2 trilyon CNY'lik kotanın %90'ına ulaştı ve bu da mali kaynakları reel ekonomiye saldı."

"Geniş bütçe altında mali alan yılın ikinci yarısında hala makul, ancak borç takas işlemlerinden gelecek desteğin çok daha az olmasını bekliyoruz. Onaylanan 2025 bütçesi, GSYH'nin %1,9'u kadar büyük bir mali teşvik içeriyor. Eğer geniş bütçe altında mali alan tam olarak kullanılırsa, hükümet yılın ikinci yarısında 8,7 trilyon CNY'lik bir açık verebilir - bu, 2024'ün yılın ikinci yarısındaki yaklaşık 1,9 trilyon CNY (veya GSYH'nin %1,2'si) daha fazlası olacaktır."

"Yılın ilk yarısında güçlü ekonomik performans ve yılın ikinci yarısında hala rahat bir mali alan göz önüne alındığında, hükümetin bu aşamada ek teşvikler sunmak yerine bütçe uygulamasına odaklanmasını bekliyoruz. Eğer büyüme yılın ikinci yarısında hedeflenen %5'in önemli ölçüde altına düşerse, hükümetin aşağı yönlü riskleri azaltmak için 2026 borç takas tahvil ihracı kotasını önceden tahsis etmesi muhtemeldir."

Bu sayfalarda yer alan bilgiler, risk ve belirsizlikler içeren ileriye dönük ifadeler içermektedir. Bu sayfada profili verilen piyasalar ve araçlar yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve hiçbir şekilde bu varlıkların satın alınması veya satılması için bir tavsiye olarak algılanmamalıdır. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce kendi kapsamlı araştırmanızı yapmalısınız. FXStreet, bu bilgilerin hata, yanlışlık veya maddi yanlış beyanlar içermediğini hiçbir şekilde garanti etmez. Ayrıca, bu bilgilerin zamanında olduğunu garanti etmez. Açık Piyasalara yatırım yapmak, yatırımınızın tamamını veya bir kısmını kaybetmenin yanı sıra duygusal sıkıntı da dahil olmak üzere büyük bir risk içerir. Anaparanın tamamen kaybedilmesi de dahil olmak üzere yatırımla ilgili tüm riskler, kayıplar ve maliyetler sizin sorumluluğunuzdadır. Bu makalede ifade edilen görüş ve fikirler yazarlara aittir ve FXStreet'in veya reklamverenlerinin resmi politikasını veya konumunu yansıtmak zorunda değildir.


İLGİLİ İÇERİKLER

Yükleniyor ...



Copyright © 2025 FOREXSTREET S.L., Tüm hakları saklıdır.