Solana, Dogecoin ve Cardano, 635 milyon $'lık kripto piyasa likidasyonları arasında düşüşe öncülük ediyor
|Doğrulanmış ÇeviriMakalenin Orijinalini Görün- Solana, Dogecoin ve Cardano, cuma günü kayıplarla işlem görüyor.
- Kripto piyasasındaki likidasyonlar 635 milyon dolara yükseldi, bu durum esasen uzun pozisyon likidasyonlarından kaynaklanıyor.
- Aşağı yönlü bahisler, piyasa duyarlılığının nötr seviyelere düşmesiyle birlikte türevler piyasasında arttı.
Kripto para piyasası cuma günü, ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz oranlarını üst üste beşinci kez %4,25 ile %4,50 arasında sabit tutma kararının etkisiyle düşüşte. Yatırımcılar, kısa vadeli volatilitenin altcoin sezonunda gecikmelere neden olmasıyla gergin durumda, alıcılar 600 milyon dolardan fazla kayıp yaşarken, aşağı yönlü pozisyonlar artıyor.
Solana, Cardano ve Dogecoin düşüşe liderlik ediyor
Solana (SOL), Dogecoin (DOGE) ve Cardano (ADA), kripto piyasasında ani bir satış dalgasının etkisiyle en büyük 10 kripto projesi arasında düşüşe liderlik ediyor. SOL, DOGE ve ADA'nın 24 saatlik düşüşü ortalama %7 civarında iken, 30 günlük zaman diliminde kazançlarını koruyor ve mevcut volatilitenin kısa vadeli doğasını yansıtıyor.
Kripto piyasa verileri. Kaynak: CoinMarketCap
Kripto piyasasındaki düşüş, esasen yeni yatırımcıların Bitcoin (BTC) üzerindeki kâr realizasyonu nedeniyle 6 milyar dolardan fazla gerçekleşen kârlarla ve ABD Merkez Bankası'nın tarifeler müzakereleri sırasında bekle-gör kararı nedeniyle faiz indirimlerinde yaşanan gecikmelerle tetikleniyor.
Türevler piyasasında aşağı yönlü hakimiyet
Geniş piyasa çöküşü sırasında, alım yönlü duyarlılık, uzun pozisyonların büyük ölçüde silinmesiyle darbe alıyor. CoinGlass verileri, son 24 saatte 635 milyon dolarlık pozisyonun likide edildiğini gösteriyor. Toplam likidasyonların 577 milyon doları uzun pozisyonlara, 58 milyon doları ise kısa pozisyonlara ait, bu da kripto piyasasından alıcıların göç ettiğini gösteriyor.
Likidasyon verileri. Kaynak: Coinglass
Solana, Cardano ve Dogecoin'deki uzun pozisyon likidasyonları sırasıyla 34,86 milyon dolar, 5,74 milyon dolar ve 18,37 milyon dolara ulaşırken, kısa pozisyon likidasyonları 22 milyon dolar, 286.800 dolar ve 847.710 dolar olarak kaydedildi. Bu durum, aşağı yönlü pozisyonların artmasıyla birlikte satış tarafında bir dengesizlik yaratıyor.
Toplam likidasyon verileri. Kaynak: Coinglass
Uzun ve kısa pozisyonlar arasındaki karşılaştırmaya göre, Solana'daki kısa pozisyonlar son 24 saatte %51,96 ile uzun vadeli pozisyonların %48,04'ünü geride bırakıyor. Benzer şekilde, Cardano ve Dogecoin'deki kısa pozisyonlar sırasıyla %52,48 ve %51,88'e yükseldi.
Vadeli İşlemler Uzun vs Kısa. Kaynak: Coinglass
Yatırımcı duyarlılığı darbe aldı
Yatırımcılar, kısa vadeli volatilitedeki aşağı yönlü pozisyonların artmasıyla gergin durumda, bu da duyarlılığın düşmesine neden oluyor. CoinMarketCap’in Kripto Korku ve Açgözlülük Endeksi, 57 olarak, Perşembe günü 62'den düşerek yatırımcı duyarlılığında ani bir değişimi gösteriyor. Yine de, duyarlılık göstergesi nötr seviyelere yakın kalmaya devam ediyor ve yatırımcıların iştahının sağlam kaldığını öne sürüyor.
Kripto Korku ve Açgözlülük Endeksi. Kaynak: CoinMarketCap
Bu sayfalarda yer alan bilgiler, risk ve belirsizlikler içeren ileriye dönük ifadeler içermektedir. Bu sayfada profili verilen piyasalar ve araçlar yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve hiçbir şekilde bu varlıkların satın alınması veya satılması için bir tavsiye olarak algılanmamalıdır. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce kendi kapsamlı araştırmanızı yapmalısınız. FXStreet, bu bilgilerin hata, yanlışlık veya maddi yanlış beyanlar içermediğini hiçbir şekilde garanti etmez. Ayrıca, bu bilgilerin zamanında olduğunu garanti etmez. Açık Piyasalara yatırım yapmak, yatırımınızın tamamını veya bir kısmını kaybetmenin yanı sıra duygusal sıkıntı da dahil olmak üzere büyük bir risk içerir. Anaparanın tamamen kaybedilmesi de dahil olmak üzere yatırımla ilgili tüm riskler, kayıplar ve maliyetler sizin sorumluluğunuzdadır. Bu makalede ifade edilen görüş ve fikirler yazarlara aittir ve FXStreet'in veya reklamverenlerinin resmi politikasını veya konumunu yansıtmak zorunda değildir.